4 Nisan 2008 Cuma

Mozaik Pasta

Çoğu kişinin bayıla bayıla yediği, yerken de çocukluğunu hatırladığı bir pastadır mozaik pasta... Benim de hergün yesem bıkmayacaklarım arasında. Şekil şekil sunulabilir, yapımı basittir ancak lezzeti mükemmeldir.
Yıllar önce, eski şirketimizde birlikte çalıştığımız Bayan Eva bir telefon görüşmemi duymuş. Misafir gelecekmiş ertesi akşam ve benim o gün geç saate kadar çalışmam gerekiyormuş, hazırlık yapmaya vakit yok kısacası. Benim yüzümün bulutlandığı görmüş. Ertesi gün ofise geldiğimde kapıda beni gördü ve bana bir paket uzattı. " Bayan Eva, nedir bu? " diye sorduğumda cevabı şu oldu : "Kızım dün istemeden konuşmanı duydum, misafirin gelecekmiş. Belki çok birşey değil ama hazırlığına katkıda bulunmak istedim. Sana mozaik pasta yaptım, hep beraber yersiniz. Afiyet olsun " O kadar sevinmiştim ki, anlatamam. Hem böyle ince bir davranış hem de mozaik pasta !!! Daha ne olsun :) Bayan Eva, kulaklarınız çınlasın... Tekrar teşekkürler.
Gelelim tarife, bu temel tariftir. İstediğiniz eklemeleri yapabilirsiniz.

Malzemeler:
1/2 kg bisküvi
1 paket margarin (250 gr.)
1 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
1 bütün yumurta
1 küçük paket kakao (100 gr kadar)
İri dövülmüş ceviz
1 fiske tuz

Yapılışı:
Margarin eritilir, toz şeker eklenir. Yağ soğuyana kadar ara ara karıştırılarak şeker eritilir. Süt, 1 fiske tuz ve çırpılmış yumurta karışıma eklenir. Diğer tarafta bisküviler bir kap içine ufalanır. Kakao ve ceviz eklenir, daha sonra yağlı karışım eklenir ve birlikte karıştırılır. Yağlı kağıt veya folyoya konur, istenilen şekil verilerek buzdolabına alınır.

Not: Bir gün önceden hazırlanırsa lezzeti daha iyi oturuyor. Ara sıra eklemeler yapıyorum. Kuru üzüm, toz badem vb. gibi... Üzüm eklediğimde toz şekeri bir iki kaşık azaltıyorum.

Servis Önerisi:
Klasik sunum üçgen dilimler halinde yapılanı, ancak kelepçeli bir kalıbınız varsa kalıba yağlı kağıt veya folyo koyup üzerine karışımı yayarak pasta formu oluşturabilirsiniz. Küçük karelere kesip kahve yanında servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: