30 Mart 2008 Pazar

Fava

Muhteşem bir lezzet daha... Alicaaaaannn, cancanım kulakların çınlasın : fafa ::))
Meze olarak da tüketilen favayı ya seversiniz ya da sevmezsiniz. Böyle bir yemektir. Belki vardır, ancak olsa yerim ama aramam diyeni görmedim, duymadım. Ben hep sevenlerdenim :) Sık pişerdi evimizde, özel misafirler olduğunda soframızı süslerdi. Annemin tarifini yazıyorum size.

Malzemeler:
2 su bardağı kuru bakla
1/2 su bardağı zeytinyağı
2 adet orta boy kuru soğan
1 tatlı kaşığı toz şeker
3 bardak su
1 limon
Dereotu
Tuz/Vegeta

Yapılışı:
Bu yemeğin hazırlığı biraz uzun sürüyor ama değiyor. Kuru baklayı bir gece önceden ıslatmalısınız. Daha önce yazmıştım, baklagiller bazı bünyeleri zorlar :) Önüne geçmek için ıslatırken içerisine birkaç adet top karabiber atıyorum, biraz da karbonat ekliyorum. Böylece gaz üretme riskini sıfırlıyorum. Kuru baklayı biraz büyük bir tencerede ıslatırsanız iyi olur, kuru fasulyeden daha fazla kabarıyor çünkü.
Bir gece önceden ıslatılmış kuru baklanın suyu dökülür, içerisindeki top karabiberler çıkartılır ve bir kez daha sudan geçirilir. Soğanlar ince doğranır veya rondo'dan geçirilir. Dereotu yıkanır ve ince kıyılır.
Büyükçe bir tencereye zeytinyağı konur, ısınınca soğan eklenir ve biraz döndürülür. Islatılmış kuru bakla, şeker, limon suyu, tuz/vegeta ve 3 bardak su eklenir. Yaklaşık 1 saat kadar orta harlı ateşte pişirilir. Sürenin sonunda baklalar yumuşamamışsa biraz daha su eklenerek kaynatmaya devam edilir. İyice yumuşayınca el blender'ı ile ezilir, dereotu eklenir ve karıştırılır.
Derin bir kaba biraz zeytinyağı konur ve çevrilerek yağ dağıtılır. Ezilmiş ve dereotu eklenmiş bakla bu kaba yavaşca dökülür. Ilınınca buzdolabına alınır ve en az 2 saat bekletilir.

Servis Önerisi:
Favanın en güzel sunumu, baklava dilimi halinde kesilerek yapılandır. Ancak siz dilediğiniz biçimde kesebilirsiniz. Yine servis öncesi üzerine biraz zeytinyağı gezdirip biraz da ince kıyılmış dereotu eklerseniz görüntü süper olur.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: