30 Mart 2008 Pazar

Zeytinyağlı Taze Bakla

Zeytinyağlı yemekleri çok severim. Taze bakla ise listemin başlarında yer alır. İç bakla daha çok tüketiliyor gördüğüm ve duyduğum kadarı ile, ancak taze baklanın o güzel dokusu da ayrıdır bence.
Çok sevdiğim, konuşamadığım ve/veya göremediğim zamanlarda gerçekten rahatsız olduğum bir dostum var : Charlie, yani Şenol. Onun kadar muhteşem yemek yapan bir insan daha yok... Annemden sonra :) Ortaköy'de " Meddah " isimli orijinal hediyelik eşyalar ve takılar yer alan bir dükkanı var Şenol'un. Cadde üzerindeki sinegogun arka duvarının orada. Yolunuz düşerse mutlaka uğrayın, takıları da kendi yapıyor. Aynı yemekleri gibi, çok güzeller...
Geçen hafta Cumartesi günü ona taze bakla pişirdim, çok sever. Ancak bir türlü teslim edemedim. Hafta arası götürecektim, ofisten hep geç çıktım. İçime dert oldu, bugün yeniden pişirip teslim edeceğim :) Candostuma bir haftalık yemek götürecek değilim ya, umarım beğenir. Diğeri ne mi oldu? Tabii ki ben yedim :)
Gelelim tarife:

Malzemeler:
1 - 1,5 kg taze bakla
Limon
Dereotu
1 çay kaşığı tuz/vegeta
1 çay kaşığı toz şeker
1 iri boy kuru soğan
1 çorba kaşığı un
1+1/2 bardak su
Zeytinyağı

Yapılışı:
Baklayı ayıklamadan önce diğer hazırlıkları bitirmenizi öneriyorum. Önce limonlu ve tuzlu su hazırlayın, ayıkladığınız baklaların beklerken kararmaması için... Daha sonra ayrı bir kapta 1 çorba kaşığı limon suyu, tuz/vegeta, toz şeker ve 1 çorba kaşığı unu 1+1/2 bardak su ile iyice karıştırıp bir sos hazırlayın. Dereotunu yıkayıp, kurulayın ve incecik kıyın. Soğanı incecik doğrayın veya rondo'dan geçirin. Tüm ön hazırlıklar tamamlanmış oldu böylece.
Baklaları doğrayın, daha önce hazırladığınız limonlu-tuzlu suya atın. Bu suda iyice yıkayın ve sonra bir kez daha su ile durulayın. Pişireceğiniz tencereye bir kat bakla bir kat doğranmış soğan ekleyin, malzemeler bitene kadar bu şekilde devam edin. En üste yine daha önce hazırladığınız unlu sosu tekrar karıştırarak dökün, zeytinyağı ekleyin. Tencerenizin iç ebadına uygun bir tabağı iç kapak olarak koyun. Tencerenin kapağını kapatın ve orta-kısık arası ateşte pişirin. İnce kıydığınız dereotunu yemek piştikten ve biraz ılındıktan sonra ekleyin.
Önemli : Yemek pişene kadar kapağı kesinlikle açmayın, açarsanız baklalar anında kararıyor.
Bir ipucu : Kapağı cam bir tencere ve iç kapak olarak da cam bir tabak kullanıyorum. Böylece pişme aşamasını takip etmem kolay oluyor.

Servis Önerisi:
Taze bakla sarımsaklı yoğurt ile yenir, çok da güzel olur. Sunacağınız tabağa yemeği koyduktan sonra az miktar zeytinyağını üzerine gezdirin böylece lezzeti daha da artar.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: