30 Mart 2008 Pazar

Zeytinyağlı Havuç

Mevsimim geldi :) Bol bol zeytinyağlı yemek pişirmeye ve yemeye başlarım artık. Nedense Nisan ayı geldiğinde hep böyle olur bende. Vardır bir hikmeti :)
Havuç içeren her yemeği çok seviyorum. Sıcak, soğuk, salata, kek... Tadı çok hoşuma gidiyor. Şekerli bir sebze olduğunu biliyorum, az tüketmeye çalışıyorum ama çok güzel naapim :) Geçenlerde kek yapmıştım Gözde'cim için biliyorsunuz. İki dilimini kendime ayırmıştım tat testi için :)
Şimdi yazacağım tarif yıllar önce tembellik sonucu ortaya çıktı aslında. Amacım zeytinyağlı pırasa pişirmekti. Dikilitaş'ta oturuyordum o zamanlar. Beşiktaş-Ihlamur'da meşhur cumartesi pazarı kurulur bilirsiniz, eskiden dipteki bölümde köylü pazarı denen ksım da olurdu. Taze otlar, sebzeler, yumurtalar, güzel peynirler getirirlerdi. Hep onlardan alışveriş yapardım.
Yakın olmasına rağmen o kadar üşendim ki o gün pırasa almak için gitmeye. Aklıma da koymuşum yapacağım diye. Evde havuç vardı, birşey pişirdim işte :)

Malzemeler:
1 kg havuç
1 kahve fincanı pirinç
1 orta boy soğan
Dereotu
Tuz/Vegeta
Zeytinyağı
1 bardak su

Yapılışı:
Yine tüm malzemeleri hazırlamanızı öneriyorum. Havuçların kabukları soyulur, soğan incecik doğranır veya rondo'dan geçirilir. Dereotu yıkanır, kurulanır ve ince kıyılır. Tencereye önce zeytinyağı ile birlikte soğan konur ve pembeleştirilir. Verev doğranmış havuçlar eklenir ve biraz yumuşayıncaya kadar birlikte sotelenir. Daha sonra su, tuz/vegeta eklenir. Havuçlar yumuşayınca pirinç eklenir, 15 dakika kadar orta harlı ateşte pişirilir. Ocaktan alınır ve tencerede ılınınca dereotu eklenir.

Servis Önerisi:
Her zamanki gibi yemeği tabağa alınca üzerine biraz zeytinyağı gezdirin. Hem yemeğin tadı daha çok ortaya çıkıyor hem de pırıl pırıl bir görüntüsü oluyor.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: