22 Mart 2008 Cumartesi

Havuçlu Kek

Yeni midi fırınımı denemek için yaptığım ilk şeyin havuçlu kek olduğunu yazmıştım önceden. Bir başka nedeni de şu: Çok çok sevdiğim dostum,beni en çok güldüren insanlardan bir olan Gözde (Kösssdeeee!)sağlık problemleri nedeni ile işten ayrıldı, ofisteki son gününde ona çok sevdiği bu keki hediye etmek istedim.
Daha önce ofisimiz Ortaköy'deydi. Birkaç aydır Kanyon'a yakın bir binadayız. Gözde'cim kahveyi çok sever, Ortaköy'den sonra Kanyon'daki Starbucks'ta da müdavim kurdelesi aldı. Tabii ki en çok havuçlu kek tüketen kişi ünvanını da unutmamak lazım:))
Kekin tarifi yine Fatoş Yağcı'nın Çaya Davet kitabından... Çok güzel oldu, teşekkürler Fatoş Hanım. Sizden özür diliyorum, ama bir iki ekleme yaptım. Büyük tepside pişirdiğim için kabartma tozunu yarım ölçü daha fazla kullandım. Sanırım kullandığımdan undan hamur biraz fazla katı oldu, bu yüzden birazcık süt ekledim. Fırınımı ilk kez kullandığım için yazılı olan sıcaklık ve süre az geldi. Dereceyi 170'e alıp 15-20 dakika daha pişirdim, oldu bu sefer :)
Orjinal tarif aşağıdaki gibidir.

Malzemeler:
4 bütün yumurta (Oda sıcaklığında)
2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı rendelenmiş havuç
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un
1 çorba kaşığı tarçın
1 su bardağı çekilmiş ceviz (Cevizim yoktu, yerine badem kullandım)

Üzeri için:
1 çorba kaşığı pudra şekeri (Kullanmadım)

Yapılışı:
Fırın 150 derecede ısıtılır. Kullanılacak kalıp yağlanır ve unlanır. Yumurtalar, toz şeker ile birlikte krema kıvamına gelene kadar çırpılır. Sıvı yağ ve tarçın eklenerek çırpılmaya devam edilir. Un ve kabartma tozu elenerek karışıma eklenir. Hamura en son rendelenmiş havuç ve ceviz eklenir, karıştırılır. Hazırlanan kek harcı yağlanıp, unlanmış kalıba dökülür ve önceden ısıtılmış fırında 45-50 dakika pişirilir.

Servis Önerisi:
Fatoş Hanım'ın yazdığı gibi kek soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpip servis edebilirsiniz veya çikolata-severseniz pudra şekeri yerine üzerine çikolata sosu dökebilirsiniz. Tabağa koyduğunuz kek dilimi yanına krem şanti ile labne karıştırılarak yapılan krema ekleyebilirsiniz veya bir top vanilyalı dondurma ile de servis edebilirsiniz. Güzel bir kahve eşliğinde " hmmmmm " layarak tüketebilirsiniz :)

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: