22 Mart 2008 Cumartesi

Rafaello Tarifi

Bu şekerlemenin tarifini bulduğum için çok sevinmiştim, hatırlarsınız :) Hemen gereken malzemeleri toparladım ve yaptım... Müthiş :) Benzedi tadı. Yarın götüreceğim, kardeşime sürpriz olacak. Sonradan aklıma geldi, bir daha ki sefere içerisine erimiş beyaz çikolata katmayı düşünüyorum, sanırım daha da benzeyecek tadı o zaman.
Biz bu şekerlemeyi Lüksemburg'da keşfettik. 90'lı yılların başında babamızın işi dolayısı ile bir süre orada yaşadık. " Cactus " isimli bir market zinciri vardı, aynı Migros gibi. Olağan alışverişimizi yaparken rastladık, büyük paketleri de var üçlü paketleri de. Denemek için üçlü paketten aldık. Eve gelmeden bitirdi kardeşim :) Sonra tabii ki büyük kutulardan aldık, hindistancevizli müthiş bir tat.
Aynı firmanın diğer ürünü olan Ferrero Rocher'i de keşfettik. Kısacası zararlı ne varsa hepsini bulduk :) Ülkemizde de var artık. Büyük marketlerde bulabilirsiniz.
" inthekitchen.blogcu.com " web sayfasından aldım tarifi, hemen aktarıyorum :

Malzemeler:
3-4 su bardağı hindistan cevizi
1 su bardağı süt tozu (Yerine Nestle'nin kahve kremasını kullandım)
3/4 su bardağı toz şeker (Yerine aynı ölçüde pudra şekeri kullandım)
200 ml krema
Fındık
Ekstra hindistan cevizi

Yapılışı:
Pişirilmeyeceği için toz şeker erimez belki düşüncesi ile pudra şekeri kullanmayı tercih ettim, siz toz şeker ile deneyebilirsiniz.
Karıştırma kabına hindistan cevizi, kahve kreması, pudra şekeri konur ve karıştırılır. Üzerine kremanın tamamı boşaltılır ve yoğurulur (5 dakika içinde toparlanıyor). Hamur bütünleşince istenilen miktar ele alınır, ortasına fındık konur ve avuç içinde yuvarlanır. Ayrı bir kaba konan hindistan cevizine bulanır ve küçük kağıt kaplara konur.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: