10 Şubat 2008 Pazar

Krep Hamuru

Kreplerin en sevdiğim yanı herhangi bir öğünde tüketilebilir olmaları. Kahvaltılara renk katarlar, yemeklerin farklı sunumuna yardımcı olurlar, küçük ebatta pişirilerek (pancake gibi mesela) akşamüstü çay veya kahvenin yanında yenebiliyorlar. Öğle veya akşam yemeklerinde içine ızgara tavuk parçaları veya et sote koyarak dürüm halinde tüketebilirsiniz, hangi öğünde nasıl yemek istediğiniz size kalmış. Vereceğim tarif temel krep hamuru tarifidir.
Ben daha sıklıkla kahvaltı için hazırlıyorum. İsteyen peynir ile isteyen reçel ve/veya marmelat ile tüketiyor. Peynir ve reçel bileşkesi benim için ideal olanı :) Denemeyen varsa şiddetle öneririm örneğin: beyaz peynir ve çilek reçeli ile...

Malzemeler:
250 gr un
4 bütün yumurta
1/2 kg süt
Tuz
Toz şeker

Yapılışı:
Pürüzsüz bir hamur olmalı, bu nedenle mikser ile hazırlıyorum. Önce yumurtaları biraz süt ekleyerek çırpıyoruz. 1 fiske tuz ve biraz toz şeker ekliyoruz. Unu eleyerek karışıma ekliyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. Koyulaşmaya başlayınca azar azar süt ekleyerek pürüzsüz bir hamur elde ediyoruz.
Krep hazırlamak için özel tavalar var bildiğiniz üzere. Eğer sizde yoksa teflon bir tavada da hazırlayabilirsiniz. Teflon tava bile olsa biraz yağ ekliyorum. Tavanın iyice ısınmış olması gerekiyor, ancak eklenen yağın yanmaması gerekiyor. Bir kepçe yardımı ile hazırlanan hamur ısınmış tavaya döküyoruz. Hamurun görüntüsü beyazlaşıp üzeri göz göz olunca diğer yüzünü çeviriyoruz. Pişen krepleri ısıtılmış bir tabağa alıyoruz.
Bir ipucu : Ben bu işlemi tavayı ateşten uzaklaştırarak yapıyorum. Hamurun tavada eşit dağılabilmesi için bu işlemi yapıyorum. Tavayı ateşten alıyorum, hamuru kepçe yardımı ile tavanın ortasına döküyorum ve tavayı döndürerek karışımın yayılmasını sağlıyorum, tavayı tekrar ateşe koyuyorum. Her yeni krepte aynı işlemi yapıyorum ve en önemlisi de şu: Yeni krep için hamuru dökmeden önce tavanın biraz ısınmasını bekliyorum.

Servis Önerisi:
Daha önce belirttiğim gibi, hazır olan krepleri ısıtılmış bir tabağa alırsanız daha iyi ya da tüm krepler hazır olduğunda sofraya getirene kadar ısıtılmış fırında bekletebilirsiniz. Krepler ılık yenince çok güzel oluyor :)
Kreplerin yanında rendelenmiş taze kaşar ve ince kıyılmış maydanoz servis edebilirsiniz. Marmelat ve/veya reçel ile sunabilirsiniz. Küçük ve büyük ! çocuklar için kahvaltı sofranızda Nutella ya da fıstık ezmesine yer vermenizi de tavsiye edebilirim :)

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: