16 Şubat 2008 Cumartesi

Atıştırmalıklar

Hazırladığım bazı şeylere ne isim koyacağımı bilemiyorum, özetle atıştırmalıklar demeye karar verdim en sonunda :) Aslında zaman zaman bir çoğunuzun hazırlıyordur yazacaklarımı, yine de aktaracağım.
Size de olur mu bilmiyorum, bazen mutfakta çok fazla vakit geçirmek istemem. Ya yorgunumdur ya da canım istemiyordur. Eskiden, böyle günler olduğunda birşeyler yapmak için zorlardım kendimi ama sonuç felaket olurdu. Yemek sekiz kere tuz koymuşum gibi, pilav olmuş bir lapa falan filan... Yaşlandıkça boşvermeye başladım :)
Böyle tehlikeli günlerden birinde eski evimde mutfakta taburede oturmuş kara kara ne yapacağımı düşünüyordum. Canımın ne istediğini de bilemiyordum. Enerjim yook, keyfim yoook üstelik açım... Huysuzdum da galiba biraz, sandviç istemiyorum, omlet vb istemiyorum. Allahım ne yapacağım derken gözüme kalan ekmek ilişti. Tataaaaaaa, evet canım pizza istiyor !!! Ekmek ile ne alakası var diyeceksiniz, gerçekten bilmiyorum. O an aklıma geliverdi işte. Pizzaymış gibi nasıl yapabilirdim ? Hmmm, dolapta ne var? Şu var, bu var.. Tamamdır, pizzamsı hazırlayabilirim. Üşengecim ya o gün. Karnıyarık pişirdiğim teflon bir tencerem var, onda pişirdim. Fırını açmaya bile gerek kalmadı. Hem fazla vakit harcamadım, hem de karnımı doyurabileceğim lezzetli bir atıştırmalık keşfetmiş oldum. Siz dilerseniz fırın kullanabilirsiniz. Malzeme eklemeleri ile istediğiniz öğünde tüketebilirsiniz.

Malzemeler :
Ekmek (Normal ekmek veya hamburger ekmekleri ile hazırlanabilir)
Taze kaşar peyniri
Domates salçası
Tuz/Vegeta
Kekik
Sarımsak tozu (yoksa dövülmüş birkaç diş sarımsak)
Zeytinyağı

Yapılışı:
Hemen bir öneri : Normal ekmek kullanılacaksa dilimler biraz kalın kesilmeli. Hamburger ekmeği ile hazırlanacaksa ekmek ortadan kesilerek iki dilim haline getirilmeli.
Taze kaşar rendenin ince tarafı ile rendelenir. Tuz/vegeta, kekik ve sarımsak tozu rendelenmiş peynire eklenir. Ekmek dilimlerinin üzerine biraz zeytinyağı gezdirilir ve bir bıçak yardımı ile domates salçası sürülür ve tencereye yerleştirilir. Peynirli karışım ekmek dilimlerinin üzerine paylaştırılır ve kısık ateşte peynir eriyene kadar pişirilir.

Afiyet olsun !

1 yorum:

Pastacı Kız dedi ki...

Merhaba İpek hanım öncelikle kermes konusunda katkıda bulunmak istemeniz beni mutlu etti teşekkür ederim.Kermesimiz 25-26-27 nisan tarihlerinde feshanede yapılacak buraya kendi yaptığınız bir ürün veya bir eşya veya para yardımında bulunarak katkıda bulunabilirsiniz.örnek pasta,kurabiye,poğaça,giyecek eşya,el emeği eşyalar,ev eşyaları v.b yani gönlünüzden ne geçerse hepsi kabul ediliyor.Ayrıca bu tarihlerde bizzat kermesimize gelip bir şeylerde satın alabilirsiniz sonuçta buda katkı olucak.Siz kararınızı verdiğinizde bana pastacikiz@pastacikiz.com mail adresime yazabilirsiniz ben gelecek yardımları kendi bünyemde adresime kargoyla alıcam ve kermes yetkililerine sizin adınıza teslim edicem.selamlar sevgiler.