11 Mart 2008 Salı

Özel Sos

Merhabalar, bloguma birşeyler ekleyemeyeli neredeyse bir ay olmak üzere. Yoğun zamanlar yaşıyorum, yorgunluktan hiç ilgilenemedim. Kusura bakmayın.
Mutfakta da vakit geçiremiyorum çok fazla, geçen hafta sonu Cafe Sardunya (Nilay)'da tarifini gördüğüm Yaban Mersinli Tepsi Keki'ni denedim. Nilay'ın emeğine ve ellerine sağlık, süper bir kek oldu. Pofuduk, leziz... Merak edenler için: www.cafesardunya.blogspot.com... Mutlaka denemenizi öneriyorum. Nilay'a tekrar teşekkürler.

Geçen günlerde akşam öğünlerimi genelde sandöviç ile geçiştirdim. Sos denemeleri için mükemmeller :) İşim gereği zaman zaman özel davetlere, yemeklere katılıyorum. Değişik yemekler, soslar, tatlılar ve sunum çeşitleri keşfetmek için birebir :) Patronlardan özür diliyorum :))
Bir toplantı-öğle yemeğinde Divan'a gitmiştik. Divan'da schnitzel yiyenler bilir yanında çok lezzetli bir patates salatası servis edilir. Sosuna bayılırım hep. Yemek yerken mutlaka damak testi yapmaya çalışırım, içerisinde ne var testi. Damağımın algıladığı tatları aklımda tutmaya gayret eder sonra en kısa zamanda evde denerim. Ya aynı tadı bulurum ya da bazı eklemeler ile biraz farklı hale getiririm. İşimi yok bu kadının diyorsunuz büyük ihtimalle... Aksine var hem de çoookkkk işim var ama merak işte :))
Duran Sandviç'in de kullandığı değişik bir sos var, turşulu filan şöööyle. O da çok leziz. Sandöviç akşamlarımdan birinde Divan'ın ve Duran Sandviç'in soslarını kendimce, damak hafızası yolu ile birleştirmeyi denedim, bence çok başarılı oldu. Özellikle tavuk etine çok yakışacağını düşünüyorum. Malzemeleri lüks bulabilirsiniz belki, zaman zaman böyle lüksler yaşatmalıyız sevdiklerimize ve kendimize :) Yine hepsi göz kararı...

Malzemeler:
Mayonez
Curry Sos (Kühne)
Kornişon turşu (Kühne Alman Tipi olursa daha iyi)
Dereotu
Sarımsak tozu (İstenirse)
Tuz/Vegeta (Gerekirse)

Yapılışı:
Kornişon turşu olabilecek en küçük şekilde doğranır, dereotu kıyılır. Mayonez ve curry sosu ile karıştırılır. Dilerseniz tuz/vegeta ve sarımsak tozu ekleyebilirsiniz.

Servis Önerisi:
Soğuk sandöviç hazırlarken ekmeklere sürüp diğer malzemeleri üzerine koyabilirsiniz. Tavuk ızgara yanında küçük bir sos tabağına koyarak sunabilirsiniz. Kanepelerde değerlendirebilirsiniz. Haşlanmış patates ile harmanlayarak garnitür yapabilirsiniz.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: