26 Ocak 2008 Cumartesi

Enginar Kalpli Dip

Karaciğer dostu enginarı çok severim. Evimizde çok pişerdi, daha çok zeytinyağlı olarak. İç baklalı, pirinçli ya da havuç-bezelye-patates karışımlı. Her türlüsüne dereotu çok yakışır. Enginar yedikten sonra hemen su içerdim, şeker yemiş gibi olurdu ağız tadım.
Çok zahmetlidir ayıklaması. Pazardan canlı renkli yeşil renkte olanları özenle seçer anneciğim. Eve gelir gelmez başlar ayıklamaya. Benim ise hep başım ağrırdı nedense :) Annem kadar çalışkan değilim sanırım. Şimdi bile ayıklanmışlarından alıyorum, bazen de konserve olanlarından.
Bir de enginar kalbi var biliyorsunuz, bunlar daha da faydalı. Salatası yapılıyor, yemeklere katılıyor. Tabii ki biraz da ağırlaştırılmış hali var : kızartması da yapılıyor :)
Yazacağım tarifi yeni edindiğim ve çok ama çok beğendiğim ilginç bir yemek kitabından aldım. Gamze Bursa tarafından özenle hazırlanmış " net 425g e " isimli bir yemek kitabı. Mutlaka almanızı tavsiye ediyorum. Çok modern ve orjinal bir kitap...
Enginar kalpli dip, açık büfe davetlerinizde sunabileceğiniz çok güzel bir dip... Rokfor peynirini de çok sevdiğim için favorim oldu.

Malzemeler:
12 adet enginar kalbi (konserve)
1 dal tarhun otu
2 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
3/4 su bardağı rokfor peyniri
1/2 çay kaşığı karabiber

Yapılışı:
Enginar kalpleri ve tarhun otu rondo veya blender'a konur, üzerine zeytinyağı dökülür ve kıyılır. Diğer tarafta rokfor peyniri bir çatal yardımı ile ezilir. Rondo'da/blender'da hazırlanmış enginara eklenir,karabiber serpilir. Servis edilecek kaseye veya tabağa alınır (Peynir tuzlu olduğu için bu tarifte tuz kullanılmıyor, size tuzu az gelirse ekleyebilirsiniz).

Servis Önerisi:
Sunumu kızarmış baget ekmek dilimleri ile yapılıyor. Cips ile denedim, bence çok güzel oldu. Rokfor peyniri sevmiyorsanız yumuşak bir peynir veya lor peyniri ile de hazırlayabilirsiniz diye düşünüyorum, Gamze Hanım'dan özür dileyerek...

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: