26 Ocak 2008 Cumartesi

Tavuk Kokoreç

Herkes kokoreç yemez, bence çok şey kaçırıyorlar. Hele ki sokakta el arabalarında hazırlananlar muhteşem oluyor. Bazılarınızın " ayyyy, yenir mi hiç onlar " dediğini duyuyorum. Deneyene kadar ben de aynı şekilde düşünüyordum, ama tadını alınca bunca zaman neden hiç yememişim diye hayıflandım açıkçası. Yıllardır bol bol tüketerek arayı kapatmaya çalışıyorum :)
Evde hazırlamak isteyenler için kasapta satılanlar da var. Teflon tavada hazırlayabilirsiniz.
Denemeleri ve değişiklikler yapmayı seviyorum. Bir mutfak günümde tavuk etinden bir şeyler yapmayı denedim, ortaya çıkan yemek bence kokoreçe benzedi ben de adını tavuk kokoreç koydum. Çok basit bir tarif...

Malzemeler:
1 takım göğüs eti
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çorba kaşığı un
1 tatlı kaşığı domates salçası
Kekik
Pulbiber
Karabiber
Tuz/Vegeta
Domates
Sivri biber

Yapılışı:
Göğüs eti olabildiğince küçük küpler halinde doğranır. Domatesler ve biberler de küçük küpler halinde doğranır. Tavuk eti tencereye alınır ve orta harlı ateşte tahta kaşık yardımı ile kavrulmaya başlanır (Bu aşama biraz uzun sürebilir, tavuk eti önce suyunu salacak ve sonra çekecek). Suyunu çekmeye başladığı zaman yağ, salça, un, tuz/vegeta ve baharatlar eklenir ve karıştırılmaya devam edilir. Rengi dönmeye başladığında ateş yükseğe alınır ve hızlı hızlı karıştırılır. Kahverengi olana kadar işleme devam edilir ve iyice rengi dönünce tencere ateşten alınır.

Servis Önerisi:
Tavuk kokoreçi porsiyon halinde veya ekmekarası olarak sunabilirsiniz. Porsiyon olarak servis ettiğimde tabağa kızarmış ekmek dilimleri de koyuyorum. Doğranmış domates ve sivri biberleri kokoreçin üzerine ekliyorum. Ekmekarası servisini ise zaten biliyorsunuz. Önce ekmekleri açarak biraz tavada ısıtıyorum sonra hazırladığım tavuk kokoreçin üzerine biraz bastırarak tutuyorum ve sonra içerisine eti, domates ve sivribiberi koyuyorum. İsteğe göre biraz daha kekik ve pulbiber ekliyorum. Yanında da bol köpüklü ayran içilmesini tavsiye ediyorum.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: