1 Haziran 2010 Salı

Mücver Fırında



Yaz sofralarının vazgeçilmezi mücver genelde yağda kızartılarak yapılır. Ilık ılık ve yanında yoğurt ile müthiş bir uyum içinde tüketilir. Ancak hepimizin bildiği gibi kızartma ağır olur. İlerleyen yaşımızı da düşünerek fırında mücver yapılmasının daha sağlıklı olduğuna kendimizi ikna etmemiz gerekiyor.

Dün kabak dolması yaptım, kalan kabak içlerine iki tane daha rendeleyip diğer malzemeleri de ekleyerek fırında pişirdim. İlk başta hayalkırıklığına uğrayacağım gibi geldi, ancak fırından çıkartıp biraz bekletince kıvamını buldu. Herkese tavsiye ediyorum, gerçekten lezzetli oldu.

Un miktarını artırarak biraz daha kek kıvamında pişirebilirsiniz.

Malzemeler
4 veya 5 adet kabak
4 veya 5 sap taze soğan
3 bütün yumurta
½ su bardağı beyaz peynir rendesi
½ demet maydanoz
½ demet dereotu
8 – 10 yaprak taze nane veya 1 tatlı kaşığı silme kuru nane
½ su bardağı ayçiçek yağı
1 + ½ su bardağı un (elenmiş)
Vegeta veya tuz
Karabiber
1 paket kabartma tozu


Yapılışı
Öncelikle fırın 180 derecede ısıtılır, fırının ayarına göre sıcaklığını kontrol etmek gerekebilir. Pişirme, fırına göre, 150 – 180 derece arasında oynayabilir.
Kullanılacak tepsi, sonradan kolay temizlenebilmesi için, yağlı kağıt ile kaplanır
(Yağlı kağıt kullanmama rağmen yine de üzerine biraz yağ püskürtüp azıcık unluyorum, kalıp gibi çıkıyor, bilginize…).

Kabaklar rendelenir, süzgece konur üzerine biraz tuz serpilerek suları süzdürülür.
Taze soğan ve diğer yeşillikler ince doğranır. Un, kabartma tozu eklenerek elenir.
Yumurtalar ayrı bir kaba kırılır, vegeta, karabiber ve ayçiçek yağı ile birlikte çırpılır.

Suyu süzülen kabak rendesi tekrar avuç içerisinde sıkılarak karıştırma kabına alınır. Tüm yeşillikler eklenir, beyaz peynir rendesi, çırpılmış yumurta karışımı katılarak karıştırılır.
En son un konur ve karıştırılır. Tepsiye dökülür, üzeri düzlenir ve önceden ısıtılmış fırında ortalama 35-40 dakika süresince üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.

Afiyet olsun !


Not : İlk başta hayalkırıklığına uğrar gibi oldum demiştim, sebebi şu : Fırında pişen mücveri kontrol etmeye gittiğimde üzerinin köpük köpük olduğunu gördüm. Şaşırdım çünkü kabakların tüm suyunu almıştım. Sonradan anladım ki kabaklar ile birlikte diğer tüm yeşilliklerin suları çıkıyor. Pişme süresinin sonuna doğru köpük kalmadı. Böyle bir durum ile karşılaşırsanız şaşırmayın diye belirtmek istedim.
Ayrıca dilerseniz havuç rendesi de ekleyebilirsiniz, havuçları önceden azıcık yağda soteleyip eklerseniz hem daha iyi pişer hem de daha lezzetli olur diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok: