24 Nisan 2008 Perşembe

Tavuk Suyu Çorba-Konsome'msi :)

Hepinizin bildiği gibi konsome tamamen berrak hale getirilmiş et sularının ortak adı. Tavuk, et veya balık ile hazırlanıyor. Arman Kırım'dan öğrendim : Konsome süzülerek elde edilmiyormuş aslında, et suyunu berraklaştırmak için yüksek oranda protein içeren bir malzeme ile asit içeren bir diğer malzemenin bir araya getirilmesi ile oluşuyormuş. Bilginin devamına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz: http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=3596881&yazarid=123

Çorba çok sevmesem de, pişirmeyi sevdiğimi söylemiştim. İşte yine böyle bir günde kendimce hazırladığım bir çorba tarifini vereceğim. Evdeki malzemeleri tezgahın üzerine alıp baktım baktıımmm. Tamam; tavuk eti var, havuç var, maydanoz var, patates var. Tel şehriye de var. Tavuk suyuna çorba yapabilirdim, ama bu sefer değişik bir şey olmalıydı...
Ben genelde tavuk etini haşlarken havuç ve maydanoz da ekliyorum, lezzeti daha iyi oluyor. Daha fazla uzatmadan tarife geçiyorum. Anlatınca uzun gelebilir, ancak endişelenmeyin çabucak hazırlanıyor aslında.

Malzemeler:
Tavuk eti (Beyaz et)
Havuç
Maydanoz
Patates
Tel veya arpa şehriye
Tuz/Vegeta

Yapılışı:
Tavuk etinin varsa kıkırdaları temizlenir, yıkanır. Birkaç parçaya ayrılır ve haşlanacak olan tencereye alınır. Havuç temizlenir ve birkaç parça olacak şekilde doğranır, patates soyulur ve birkaç parçaya bölünür, maydanozlar yıkanır. Tavuk etinin olduğu tencereye konur (Maydanozların yarısını koyun). Üzerlerine çıkacak kadar su eklenir ve orta harlı ateşte tavuk eti iyice haşlanır. Tuz/vegetayı su kaynamaya başladıktan sonra koymanızı tavsiye ediyorum. Yoksa su geç kaynıyor.
Pişen tavuk eti ve sebzeler tencereden alınır ve üzerlerindeki beyaz köpüklerin giderilmesi için yıkanır. Tavuk eti didilir, havuçlar ne çok ince ne de çok kalın olacak şekilde yuvarlak dilimlenir, patatesler küp küp doğranır. Haşlanmış olan maydanozları artık kullanmıyoruz, atabilirsiniz.
Tenceredeki tavuk suyu başka bir tencereye aktarılır. Berraklık elde etmek için bu işlemi şöyle yapıyorum : Tavuk suyunu aktaracağım tencereye önce bir tel süzgeç koyuyorum, sonra süzgece tülbent veya birkaç kat kağıt havlu koyuyorum ve suyu öyle süzüyorum. Böylece suda kalmış olan tüm parçacıkları almış oluyorum.
Süzülmüş tavuk suyu olan tencere orta harlı ateşe alınır, havuç dilimleri, tel veya arpa şehriye ve didilmiş tavuk etleri eklenir, tuz/vegeta konur. Kaynamaya başlayınca kalan maydanoz yaprakları eklenir.

Servis Önerisi:
Bu çorba çok berrak oluyor, aynı konsome gibi. O yüzden adını konsome'msi koydum. Beyaz ve biraz derin bir çorba kasesinde sunulduğunda görüntüsü çok güzel oluyor, renkler süper gözüküyor. Tabii ki normal bir çorba tabağında da sunabilirsiniz. Yanına da kızarmış ekmek dilimleri ekleyin.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: