22 Mart 2008 Cumartesi

Ispanaklı Kek

Sonunda on küsur senelik mini fırınım beni bıraktı :( Neler neler yaptık beraber, bilindikler, yeni tarifler, uydurmalar :) Davetlerimde yüzümü kara çıkarmadığı için çok teşekkürler.
Artık yeni bir fırınım var, bu sefer midi fırın... turbo.. Luxell marka... çok memnun kaldım, midi fırın almak isteyenlere tavsiye ediyorum. İlk denemeyi havuçlu kek ile yaptım, tarifte verilen süreden biraz daha uzun tutmam gerekti. Zamanla birbirimize alışacağız. Kek güzel oldu ama :) Tarifi daha sonra yazacağım.
Şimdi vereceğim tarif, Sofra Dergisi'nde yemek danışmanlığı yapan Fatoş Yağcı'nın " Çaya Davet Büyük-küçük tüm misafirleriniz için " isimli kitabından.
Bir sağlık problemi ile ilgili tetkikler yapılırken bekleme süresini daralmadan atlatabilmek için tıp merkezinin yakınındaki Migros'a kitap bakmaya gittim ! Beğendiğim bir kitabı aldım tam kasaya doğru gidecekken bu kitabı gördüm, ayaküstü inceledim. Hoşuma gitti onu da aldım. Beklerken,ders çalışır gibi okudum. Almanızı öneririm, güzel tarifler var. Dediğim gibi Migros'lardan edinebilirsiniz (Ben Şişli Migros'tan aldım).
Kitaptan denediğim ilk tarif, ıspanaklı kek tarifi... Çok güzel oldu. Ofise götürdüm, tarifi isteyen arkadaşlarım oldu. Orjinal tarifi yazıyorum (Bazıları evde olmadığı için kullanmadım, yerine eklemeler yaptım. Neler olduğunu yapılış aşamasından önce yazacağım).

Malzemeler:
500 gr. ıspanak
3 bütün yumurta
1 su bardağı un
1 su bardağı rendelenmiş az yağlı beyaz peynir
1 çay bardağı sıvı yağ
2 çorba kaşığı yoğurt
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1/2 su bardağı çekirdeği çıkartılıp doğranmış zeytin
5 adet kurutulmuş domates
Tuz/Vegeta


Özel Not: Evde kurutulmuş domatesim yoktu, yerine bir miktar pul biber koydum. Ayrıca yoğurt içeren tariflerde kabartma tozu ile birlikte biraz da karbonat kullanılırsa daha iyi sonuç alındığını okumuştum ve daha önce başka bir tarifte denemiştim. Sonuç gerçekten de iyiydi. Bu nedenle karışıma 1 çay kaşığı kadar karbonat ekledim. Evde lor peynirim vardı, onu kullandım. Yeterli ıspanak yoktu, maydanoz ve dereotu da ekledim. Tarifte zeytin olduğu için tuz/vegeta az kullandım. Kuru domates kullanacaksanız, 5 dakika kadar sıcak suyun içinde bekletip yumuşamasını sağlamanızı öneririm. Tabii ki tüm malzemelerin oda sıcaklığında olması gerektiği unutulmamalı... Farklı bir kek yapmışsın diyorsunuz, duyuyorum :)) Ama dedim değil mi orjinal tarifi yazıyorum size diye...Evde olanları değerlendirdim vallahi..

Yapılışı:
Ispanakların yaprak kısımları ayrılır, yıkanır ve suyu iyice süzdürülür ve ince doğranır (Karışıma eklemeden önce kağıt havlu arasında tekrar bastırarak kalan nemi de aldım). Fırın 170 dereceye ayarlanır ve ısıtılır. Kullanılacak kalıp yağlanır. Karıştırma kabında yumurta, sıvıyağ ve yoğurt karıştırılır. Rendelenmiş beyaz peynir, tuz/vegeta, zeytinler, küçük doğranmış kuru domates, ince doğranmış ıspanak yaprakları, un ve kabartma tozu eklenerek yoğurulur. Hazırlanan hamur yağlanmış kalıba dökülür ve ısıtılmış fırında 30-35 dakika üzeri kızarana kadar pişirilir.

Servis Önerisi:
Fatoş Hanım bu tarifte dip not olarak hamurun üzerine bol susam serpilip pişirilebilir demiş. Ben de öyle yaptım, ayrıca çörekotu da ekledim. Pişen keki oda ısısında ılıklaşınca kalıptan çıkarmalısınız, sıcakken dağılabilir. İstediğiniz şekilde dilimleyip servis edebilirsiniz. Geniş bir tepside pişirdiyseniz değişik şekilli kalıplar yardımı ile kesip öyle sunabilirsiniz. Yanında yoğurt ile tüketebilirsiniz. Ama en güzeli çay ile servis etmek... Benden söylemesi...

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: