16 Ocak 2008 Çarşamba

Krem Şokola (İncim Tatlısı)

Tatlı yemek için hep bir bahanemiz olur. Canımız sıkılır yeriz, seviniriz yeriz, bayramlarda bol bol tüketiriz. Tatlıların tadı en iyi aç karnına çıkar diyorum, başka da birşey demiyorum :) Denediniz mi hiç bilmiyorum ama açken daha güzel ve leziz gözüküyorlar gözüme. Komik bir sır vereceğim : Küçükken midemde tatlı için ayrı yer var sanırdım. Ne yersem yiyeyim mutlaka tatlıyı alacak bir yer vardır diye düşünürdüm. Nasıl? :)
Bizdeki tatlılar da diğer yiyecekler kadar süslü olur, ah aaaahhhh. Çok sevdiğim ve erkenden uğurladığımız büyük teyzemin yaptığı tatlılardan birinin damağımda ayrı bir yeri vardır, krem şokola. Teyzemin adı İnci'ydi, kendisine İncim derdim. Onun anısına bu tatlının adını İncim Tatlısı koydum. Severek yersiniz umarım. Yaparken bir de sevgilerinizi gönderirseniz eminim çok mutlu olur.

Malzemeler:
1+1/2 çay fincanı toz şeker
1/2 çay fincanı buğday nişastası
1 yumurta
4 çorba kaşığı kakao
1+1/2 kg. süt
1 fiske tuz

Yapılışı:
Yumurta ve şeker birlikte karıştırılır, içine buğday nişastası ve kakao elenir ve karıştırmaya devam edilir. Bir fiske tuz ve süt eklenir. Orta harlı ateşte kaynatılmaya başlanır. Muhallebi kıvamına gelene kadar, karıştırarak pişirilir.
Kaselere paylaştırılır ve ılınınca buzdolabına kaldırılır (Evde kalan çikolata varsa rendeliyorum ve pişirme aşamasında karışıma ekliyorum,tavsiye ederim).

Servis Önerisi:
Bu tatlıyı dilerseniz meyve eşliğinde sunabilirsiniz. Kaselerin önce yarısına kadar tatlıyı doldurun biraz donmasını bekleyin, üzerine evde kalan kek parçaları veya varsa bisküit koyun. Sonra tekrar tatlı ile kaplayın. Soğuduktan sonra üzerlerine dilediğiniz bir meyveyi ya da meyveleri dilimleyin, biraz hindistan cevizi serpin öyle servis edin.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: